tisdag 13 december 2011

Dagarna....

jag brukar alltid bloggat från mobilen med en app som heter BloggerPlus, och nu den senaste veckan har den slutat funka?! why?? och våran data där hemma är såå opålitlig, den ska stängas av bara så där, så just därför skriver jag från telefonen.. men eftersom den inte har funkat har jag inte kunnat blogga, så ledsen för det... jag får väl blogga med den vanliga appen Blogger, gillar den inte, men jag har väl inget annat val...jag får se hur jag gör helt enkelt.


Så vad har hänt dessa dagar som har gått?
-hmm i lördags, åkte hela familjen till farmor och farfar, farfar fyllde år, så halva släkten va där, kusiner, farbröder och fastrar, från både Skåne och från andra sidan Älvsborgsbron :P Vi åt långlunch, skratta och hade det jätte mysigt. Jag satt bredvid farmor och höll henne i handen i en lång stund efter maten, när hon höll sitt lilla tal om hur glad hon va att alla va där nu när farfar behöver oss som mest osv, när hon hade gråten i halsen, satt jag med tårar i ögonen. Det är lite svårt att se dom åldras, som jag läste på min kusins blogg så har man ett visst minne av dom, som alltid kommer att hänga med en, så ser man på dem nu, farfar som vimsar runt och glömmer saker och ska gå runt och pula o dona med saker, medans farmor försöka hålla ett öga på han, som själv har blivit liten och skör. Hon sa själv till mig att det är Inte kul att åldras, men tyvärr så hör det livet till.
jag är inte rädd för att bli gammal, det jag är rädd för är att om man ska behöva sätta sin mamma eller pappa på ett äldreboende där dom får knapra piller mot allt, NEJ tack, skickar hellre dom utomlands där solen värmer gott och att dom kan njuta till fullo innan deras dagar tar slut, inte sitta på ett jävla litet rum, ensam och olycklig..jag själv vet hur det är. jag har själv sett med mina ögon hur det äldre har det på hem. så nej tack... Så dagen hos farmor och farfar va mysig, dom kommer till mamma under jul så det kommer att vara mysigt då med, så lange jag får vara med in i det sista i deras liv så är jag nöjd.
På vägen hem stannade vi förbi City Gross, handlade lite lördagsmys, glögg och pepparkakor osv, sen va det bara att gosa ner sig i soffan till "Så mycket bättre". Söndagen va inget speciellt, jag va övertrött den dan, så jag sov och bara va i soffan, Joseph va likadan, men han orkade iaf ta barnen. jag va heeeeelt bortom flötet...

Igår åkte vi till Frölunda torg, där träffade vi Rebecca med barn, och senare kom Claudia och hennes dotter Cindy, vi gick runt och shoppade lite efter ett tag så tog vi bussen till stan och gick runt där lite med. Vi va inte hemma förän sent, eftersom Joseph kom in till stan också sen, så skulle han gå till webhallen och lite annat, sen skulle vi till Coop på backaplan, stackars barn säger jag bara, vi va hemma kanske runt 8 så det va bara att få ungarna i badet, på med pyjamas, välling o sova...

Idag är det lucia, Valencia är tomtenissa på dagis idag, medans Chloe är en pepparkaka :) Sitter just nu hos mamma, passar på o tvätta eftersom jag skulle göra det på fredag, men så ska joseph på julbord så därför får jag passa på nu. Sen bär det av hem och fixa mat, vet inte vad jag ska göra ännu, men kommer väl på ngt... i kväll väntar MRL, ska bli skönt att få röra på sig, skulle behöva sola med, men jag kan inte boka det i Lindholmen :S, jaja mina vänner, fick skrivit lite iaf. nu ska jag ta tvätten...

Puss!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogger Widgets