lördag 17 december 2011

Vad händer?

Igår på Facebook la jag upp denna som status,

"Först får vi inte sjunga nationalsången på vår nationaldag, sen ska vi döpa om jullovet till vinterlov för att alla inte firar jul (dom som inte firar kan väl skita i lovet och gå i skolan då) sen får vi inte heller ha julmat i skolorna för att alla inte äter och firar jul, våra barn får inte gå utklädda som julgris i lucia tåget för då är dom rasistiska (får dom vara pepparkaksgubbar?) och har vi.................. en svensk flagga då ska vi inte tala om hur rasistiska vi är, vad händer härnäst ska vi döpa om Sverige till Muslimia? VAD FAN HÄNDER MED SVERIGE? NU FÅR DET FAN VARA NOG!! Jag är inte ett dugg rasist men va fan- ni kommer till Sverige då får ni acceptera våra traditioner!
Om vi bosätter oss i mellanöstern kommer inte vi kräva att dom ställer in ramadan och börjar servera gris i skolan !

Är du lika less på skiten som jag skicka vidare...."


Jag vet inte hur ni tar den, men det jag menar är att vi inte får ha våra traditioner i skolorna längre. i säkert 100 år har vi haft detta som tradition, sjunga nationalsången på nationaldagen. (sjunger inte andra länder på sin nationaldag?, borde inte det va "rasistisk" också då?) iaf, JULSÅNGER, hur farligt kan det va? Min mamma berättade i veckan att hon hade vart på min systerdotters julfirande på skolan, och då sjung dom inga julsånger alls, utan en raplåt och en annan engelsk låt, VAD HÄNDE?? varför får man inte ha traditioner? När jag gick i skolan så va ALLA på skolan utklädda, åt julmat, sjung julsånger, då va det minnsann inget fel. tycker bara det är synd att man inte ska få ha kvar det som har funnits tidigare. 


Och i o med att jag la upp detta igår, blev man kallad rasist, inte i dom exakta orden men i själva uttalenden så låg det där i...Rasist? Jag?? MIN MAN ÄR FÖR FAN BLATTE!! så snälla, cut the BS. Vad hände med att folk får säga vad man tycker och tänker? jag är sån, jag kan inte hålla käft när något jag tycker är fel, vi alla har olika åsikter, eller?


Sen det här med falskhet, falsk är man när man gömmer sig bakom en telefon eller dator, och säger saker om personer, som inte tar steget för att säga vad man tycker och tänker framför huvudpersonen. Pass på er! Ni gör inte livet rikare precis, utan ni suger upp all energi... 


Så bara för att jag vill att våra svenska traditioner kvar i skolan betyder det inte att jag är rasist, det här med traditioner är mysigt, en rolig grej för barn, en LÄRA för barn, men allt detta är på väg att försvinna, och jag tycker det är trist...Därför la jag upp denna på facebook, för att uttrycka vad jag känner...För det är inte fel att känna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogger Widgets