torsdag 1 december 2011

kalla mig bortskämd...

... för det är jag minsann. Men det är inte jag själv som har suttit mig där, utan min älskling...vi har ju som "regel" eller vad man ska kalla det att han har hand om barnen när han kommer hem från jobbet, något han mer än gärna gör även om han är trött, men han saknar dom så mkt under dagarna så han skiter fullständigt i tröttheten och gör en kaffe så han kan leka med dom, medans jag själv går och tränar eller bara ta ett bad i fred. Egentid för mig är guld, kag måste ha det för att orka med dagen efter, och bara få slippa höra gnäll och tjat, och uppassning. Joseph tar även Chloe på natten om hon vaknar för mat (vilket hon inte gör längre men om) det har han gjort sen vi kom hem från förlossningen, och har går ändå upp klockan 7 för att dra till jobbet, så ja jag är bortskämd, och han har valt det själv, så ni inte tror att jag har bestämt eller gnällt över det...älskar dig Joseph!!!

när vi kom hem idag började jag direkt med maten, tydligen äter lenci bara musbett på förskolan, något jag hatar, NEJ det är ingen fas, för väl hemma äter hon som en ko.så jag lagade enkel korvgryta, enkel va den, stekte lite skivade hotdogs blandade i pastasås och matlagningsgrädde och till det hade vi ris, skitgott va det haha, lenci åt o åt o åt :) sen busade jag med mina flickor, vi är ensamma idag då Joseph är nånstans utanför göteborg med jobbet och kommer hem imon eftermiddag, så vi har haft kul fram tills läggdags, ingen utav dom va på min sida, Chloe va vresig och vägra somna trots hon va såååå trött, efter lite mer än en timma somna hon tillslut, sen va det lencis tur - suck!! stängde av tvn och så gick vi o la oss i våran säng, där hon verkligen inte kunde ligga still, hon roterar värre än klockan själv och sparkas som värsta Bruce Lee, så när hon väl somnade kunde jag äntligen pusta ut, så nu har jag gjort välling, fixat lite kvällsmat till mig, tänt ljus, så nu sitter jag här under min mysfilt och kollar på American Virgin. så nu mina vänner ska jag kolla vidare så jag inte missar ngt av det roliga... puss på er, och natti natti!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogger Widgets